مراحل اصلی ایجاد یک وب سایت شرکتی چیست؟

این فرآیند معمولاً چندین مرحله دارد، به خصوص زمانی که این خدمات را برون سپاری می کنید. کیان وب تمامی مراحل طراحی سایت شرکت شما را انجام خواهد داد که تماما مرتبط  با سلیقه کارفرما باشد و همچنین اطمینان حاصل می کند که طراحی وب سایت شما کاملاً با مخاطبان، صنعت و اهداف شما هماهنگ باشد.

نیازسنجی و برنامه ریزی برای طراحی سایت شرکتی

اولین و مهمترین مرحله استخراج نیازمندی های پروژه است. سایت چه ویژگی هایی باید ارائه دهد و چه نیازهایی از کاربر را باید برآورده کند. اطلاعات مشخص شده به همراه درخواست های مشتری در قالب یک پیشنهاد تنظیم شده و مورد تایید طرفین قرار می گیرد. کیان وب بر اساس پروپوزال تفصیلی تهیه شده، فرآیند طراحی سایت را آغاز می کند.

تحقیق محتوایی

تیم فنی پس از نیازسنجی و دریافت استعلام از کارفرما، محتوای جمع آوری شده را بررسی و تحلیل کرده و بهترین راه را برای ارائه آن در سایت پیشنهاد می کند. این محتوا ممکن است شامل متن، تصاویر، آرم شرکت، اطلاعات تماس ، لیست و نمونه کار ها ،خدمات، رنگ سازمانی شرکت و غیره باشد. مدیر پروژه در کیان وب ایده ها و تحلیل ها را با مشتری به اشتراک می گذارد در صورت تایید طرفین، پروژه اولیه به تیم توسعه واگذار خواهد شد.

طراحی اولیه وایر فریم سایت شرکتی

طراحی گرافیکی اولیه برای یک وب سایت شرکتی اولین گام در فرآیند ایجاد یک سایت شرکتی است. در این مرحله از تمامی صفحات سایت مانند صفحه اصلی درباره ما، تماس با ما، وبلاگ و در تمامی بخش های دیگر وبسایت، طرح اولیه ایجاد می شود و آنچه کاربر باید ببیند به تصویر کشیده می شود. سپس مدیر پروژه و مشتری بر روی این نمونه ها به توافق می رسند و مرحله طراحی اصلی آغاز می شود.

طراحی قالب اصلی سایت شرکتی

تیم طراحی کیان وب صفحات مختلف سایت را مطابق با طرح اصلی توسعه داده و تمامی معیارهای یک طرح ایده آل را رعایت می کند. رنگ ها و لوگوهای یک سازمان نقش مهمی در طراحی وب سایت دارند. کیان وب سعی می کند محیط وب سایت شما را با زمینه کسب و کار شما تطبیق دهد تا کاربر یک کسب و کار یکپارچه و منظم را تجربه کند. کارفرما می تواند تا 30 درصد تغییرات در طرح اولیه مورد تایید طرفین را درخواست کند. کلیه عناصر گرافیکی و بصری قبل از اجرا با مشتری توافق می شود.

کد نویسی سایت شرکتی

در این مرحله تیم فنی کیان وب آماده پذیرش طرح نهایی و شروع فرآیند برنامه نویسی بر اساس آن می باشد. کد سایت مانند اسکلت یک ساختمان است، بنابراین تمام تلاش خود را برای کدنویسی هر چه بهتر و بهینه و همچنین معرفی آخرین فناوری ها و استانداردهای دنیای اینترنت انجام می دهیم. در ایران سایت ما از ترکیبی از HTML، CSS، JQuery و جاوا اسکریپت  برای رمز گذاری استاتیک و آنچه کاربر می بیند یا با آن تعامل می کند استفاده می کنیم. توجه اصولی و دقت بالا تیم فنی کیان وب باعث می شود به یک رابط کاربر پسند و ارائه بهترین UX ایجاد شود و سایت همیشه در مرتبط ترین و بهینه ترین حالت نمایش داده شود.

برنامه نویسی سرور یا داینامیک وب سایت نیز با PHP انجام می شود. کیان وب در طراحی سایت به هیچ وجه از افزونه ها و قالب های آماده استفاده نمی شود و تمامی کدها از ابتدا توسط تیم فنی نوشته می شوند. این امر منجر به تسلط کامل کیان وب بر هر خط برنامه نویسی وب سایت شرکتی می شود و اگر خطایی در سیستم رخ دهد، می توانیم به سرعت آن را شناسایی و رفع کنیم. سرعت وب سایت و عملکرد مناسب نیز از مهم ترین مسائلی است که هنگام کدنویسی آن را مد نظر قرار می دهیم.

وارد کردن اطلاعات اولیه سایت شرکتی

پس از تکمیل کدگذاری، مرحله بارگذاری داده های اولیه آغاز می شود. در واقع در این مرحله سایت را تا حدودی می بندیم و شما را با یک خروجی کاملا پردازش نشده تنها نمی گذاریم. همچنین در مرحله ورود اطلاعات می توان برخی از خطاهای سیستم را شناسایی و اصلاح کرد.

تست و بررسی وب سایت

در مرحله تایید و تست، یک نمونه فضای میزبانی تهیه می شود و سایت کاملا در اختیار کارفرما می باشد تا به عنوان مدیر و کاربر با سایت کار کرده و تمامی نظرات آنها را به کیان وب مخابره کند. با توجه به اینکه تمامی مراحل طراحی و اجرا قبلاً توسط کارفرما تایید شده است ممکن است کارفرما در این مرحله نیاز به ایجاد تغییرات جدید در سایت را احساس کند. اگر تیم فنی تشخیص دهد که این تغییرات بیشتر از 15٪ است، یک فاکتور دیگری برای اجرای درخواست کارفرما ارائه می شود.

تحویل و ارائه آموزش کار با پنل سایت

در این زمان انتقال دانش از کیان وب به کارفرما فرا رسیده است. بعد از تمام شدن مراحل طراحی وب سایت طی یک جلسه به حضور تعلیم دهنده کیان وب و نماینده پروژه برگزار می شود. این درس تمام ویژگی های سایت و نحوه استفاده از آنها را توضیح می دهد و به تمام سوالات پاسخ می دهد. شایان ذکر است که این راهنمایی فیلمبرداری شده است (ضبط  از صفحه ) و فایل نهایی به کارفرما ارائه خواهد شد.

سپس به کارفرما یک هفته فرصت داده می شود تا دانش کسب شده را در وب سایت عملی کند. همچنین امکان انتقال اطلاعات اولیه به سایت نمونه وجود دارد. پس از اتمام کار و توافق با کارفرما، ظرف یک هفته سایت به طور کامل در دامنه اصلی پیاده سازی شده و پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =